Hoe eten om slank te blijven

Iedereen die is afgevallen, wenst natuurlijk lekker slank te blijven en toch lekker te genieten van alle lekkers wat het leven te bieden heeft: chocolat, dessert, wijn, frietjes, bier, …. Het is nogal wiedes dat als we hetzelfde eetpatroon aanhouden van vroeger we opnieuw zullen aankomen met dezelfde frustraties als voorheen. Natuurlijk willen we ook niet voor eeuwig caloriëen blijven tellen. Wat moeten we dan doen om op gewicht te blijven? We zouden hier een ingewikkeld verhaal kunnen brengen over suikerspiegel, insuline, … enz. maar waarom houden we het niet simpel en volgen we niet de oeroude stelregel van ontbijt, tienuurtje, middagmaal, vieruurtje en avondmaal? Samengevat zorgt ons ontbijt dat onze verbrandingsoven wordt opgestart. Vele mensen nemen geen ontbijt omdat ze geen tijd hebben en “vergeten” daardoor hun verbrandingsmechanisme op te starten. Vele mensen nemen ook geen tien of vieruurtje met als gevolg dat ze veel grotere porties ’s middags en ’s avonds eten. Wie is er nog nooit thuis gekomen met razende honger omdat men te weinig heeft gegeten tijdens de dag en bij thuiskomst de snoepkast plundert? Bovendien kunnen we maar een beperkte hoeveelheid van de energie die we innemen stockeren voor onmiddelijk gebruik. Al het overige zullen we opslaan als VET!
Daarom kan het beter zijn om een chocolaatje te hebben als vieruutje dan ’s avonds uitgebreid te dineren. Een stukje fruit als vieruutje is natuurlijk nog beter! Combineer dit met het drinken van 1,5 liter water en je bent een heel eind op weg om slank te blijven. Veel succes!