Dieet Tip: Drink Water

Naast het feit belangrijk is voor alle functies in ons lichaam (mensen bestaan uit minstens 60% water) is water ook belangrijk in het kader van een dieet omdat:

Water is belangrijk in het proces van vetmetabolisme. Verminderde wateropname zorgt voor een toename van de vetopname terwijl een vermeerdering van de wateropname het opslaan van vetten vermindert.
Water zorgt ook voor een verbeterde werking van maag en darmen . Indien we te weinig drinken gaat ons lichaam immers water uit de darmen onttrekken om ons voedsel te verwerken waardoor we geconstipeerd raken. Tijdens een dieet wordt aangeraden om veel groenten te eten die veel vezels bevatten. Om deze vlot uit ons lichaam te verwijderen is het dus belangrijk om veel te drinken. Ook proteinen vergen veel water en indien u een proteine dieet volgt moet u minstens 2 liter water drinken per dag. Heeft tijdens een dieet toch nog last van constipatie, dan raden wij aan om Laxaline te gebruiken. dit natuurlijk middel bevat geen bewaarsuikers en zal uw dieet dus niet nadelig beïnvloeden.
Water is bovendien ook heel belangrijk om afvalstoffen te verwijderen. Aangezien er in ons vet veel gifstoffen zijn opgeslagen is het belangrijk om tijdens een dieet veel te drinken om je lichaam te helpen deze afvalstoffen die vrijkomen bij de vetverbranding uit je lichaam te verwijderen.

Voor veel mensen lijkt 2 liter water per dag drinken een onmogelijke opgave: zij hebben “nooit” dorst! Eigenlijk hebben zij gedurende jaren de dorstsignalen van hun lichaam genegeerd waardoor deze het opgegeven heeft om deze uit te zenden. Heeft u hetzelfde probleem? Gebruik flesjes van een halve liter en zorg dat je voor de middag twee flesjes opdrinkt en 2 flesjes water na de middag. Eerst moet je je misschien een beetje “forceren” maar na enkele weken zal je opnieuw dorstsignalen ontvangen van je lichaam en drink je die twee liter water alsof jee nooit iets anders hebt gedaan!