Groeihormonen

Afvallen door je groeihormonen op natuurlijke manier te stimuleren

In dit artikel gaan we het even hebben over waarom dertigers typisch beginnen dikker te worden terwijl ze eigenlijk dezelfde eetgewoontes hebben dan voorheen. De voornaamste reden is dat de meeste dertigers een groter terugval kennen in de productie van het groeihormoon als onderdeel van het verouderingsproces: het lichaam verliest spieren waardoor we minder calorieën verbranden en neemt meer vet op.

Hoe kunnen we onze groeihormonen op een natuurlijke manier stimuleren?

Om dit te begrijpen moeten even uitleggen welke verschillende type spieren we in ons lichaam hebben:
– Trage spieren (rode spieren die veel zuurstof toevoer krijgen)
– Snelle spieren (witte spieren – 5 x sneller bewegen dan trage spieren)
– Supersnelle spieren (witte spieren – 10x sneller bewegen dan trage spieren)

Ik ga niet in detail de verschillende aspecten en het functioneren van de verschillende van de spieren uitleggen maar wat voor ons van belang is, is dat naarmate we ouder worden we de neiging hebben minder onze snelle en supersnelle spieren te gebruiken waardoor we ze verliezen. We gaan eerder een uurtje rustig fietsen of lopen, doen aan duursporten terwijl kinderen al spelend sprintjes en korte inspanningen doen. Het minder gebruiken van onze snelle spieren heeft tot gevolg dat de productie van het groeihormoon daalt

Hoe met een 20 minuten durende work-out je groeihormoon productie met 530% verhogen

Phil Campbell heeft een super eenvoudige manier gevonden om je groeihormoon te stimuleren namelijk Peak 8. Dit is training opgebouwd uit:
– Opwarming gedurende 3 minuten
– 30’ seconden inspanning zo hard en snel je kan (Je moet echt het gevoel hebben dat je het geen seconden langer kan volhouden)
– 90’ seconden rust
– Herhaling van de oefening 7 keer

Ikzelf doe dit op een hometrainer en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik eerst niet alle 8 herhalingen heb uitgevoerd. Dat is op zich niet erg : bouw dan geleidelijk op naar 8 herhalingen! Het is belangrijker dat je echt tot het uiterste gaat tijdens de 30’ seconden inspanning! Uiteindelijk gaat het om 4 minuten (8 x 30’) inspanning en rust voor de rest. Iedereen kan hiervoor tijd vinden!

SUPERBELANGRIJK: GEEN OPSTOOT VAN INSULINE VEROORZAKEN IN HET BLOED BINNEN DE TWEE UUR NA DE TRAINING. Uit onderzoek blijkt immers dat insuline de productie van groeihormoon stopt. Ikzelf doe deze oefening voor het slapengaan zodat ik zeker ben dat de stimulatie van het groeihormoon optimaal is, maar indien je tijdens de dag de Peak 8 doet, even wachten met koolhydraten of suikers te eten.Deze training mag je ook maar 2 à 3 keer per week doen om je lichaam de tijd te geven om te recupereren.

De resultaten van de stimulatie van het groeihormoon zijn SUPER! Je voelt je echt energiek, krijgt een stevig lichaam en je valt nog af ook. Echt indrukwekkend!! Het is bovendien GRATIS! Hier vind je een video die weergeeft hoe je de Peak 8 oefening moet uitvoeren. Je kan zien dat je tijdens de 30’ tot het uiterste moet gaan.

Het zou me plezieren dat je je ervaringen met Peak 8 met ons deelt door een commentaar achter te laten.